Jag vill vara snygg.

Hej.
Såhär tänker jag typ hela tiden: Varför är alla mina kompisar snygga, medans jag får gå runt med dom och typ känna mig skitful och tjock? Kanske för att jag är det...
Jag har världens sämsta självförtroende (bokstavligt talat). Jag är INTE nöjd över mitt utseende och min kropp. Jag hatar den rättare sagt. Jag skulle göra vad som helst för att få en smal kropp och fin hy!
Och allt det där snacket om att "han/hon går inte efter utseendet direkt": Ren bullshit! Vem gör inte det? nej men seriöst? Inte konstigt att man vill vara så vacker som möjligt, alla ser utsidan först.
Jag tänker såhär:
Om personen är skitsnygg men har världens fulaste personlighet, blir hela personen avskyvärd.
Om personen är lite ful/söt eller helt enkelt ful, men har världens vackraste och gulligaste personligheten man någonsin kan tänka sig, så blir hela personen vacker & gullig, eller rent ut sagt helt underbar.
Men det värsta av allt, är att när man tycker att någon är ful och är jättegullig och så nära dig som möjligt och verkligen försöker göra sig så omtyckt som möjligt, så tycker du att personen bara är jobbig och på hela tiden och du vill bara springa där ifrån för att du tycker att det är pinsamt?
Varför ska det finnas rätt och fel inom utseende?
Vem har sagt att man måste vara smal och ha den mest perfekta hyn för att vara vacker?
När jag säger t.ex att jag är tjock och ful inför mina kompisar, så säger dom alltid: Nej Malin du är så vacker, så fin, sluta klaga på dig själv osv... Men jag kan verkligen inte ta emot snälla kommentarer om mig själv för jag har det fastpikat i mitt huvud att "jag är så jävla ful och tjock, dom säger det bara för att vara snälla" osv..
Jag vet vad en vit lögn betyder.
Titta på mina närmsta vänner, Olivia, Alma, Johanna, Anna och Julia, alla är jätte fina, smala, snygga, dom har allt en kille vill att en tjej ska ha och hur en tjej ska se ut. Och det är bara jag som har finnar i vårat umgänge och bara det få mig att sjunka ner till smalbenen, eller ska man säga tjockbenen? Jag vill inte va med på kort längre för jag blir bara så ful ändå. Och jag förstör bilden.
Detta ger inget bra budskap, men detta är trotsallt min blogg och jag skriver vad jag vill här, jag kännde bara att jag ville skriva ut lite.
Ska sova nu, ha det bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0